22 februarie 2011

Ion Ratiu - "Romania de astazi"

Mi-a cazut in mana aceasta carte si am decis sa o scanez...
Nu stiu daca mai discutam acum de "drepturile de autor", dar nu cred ca Ion Ratiu s-ar supara daca lumea ar afla gandurile lui... mai ales ca nu am mai vazut aceasta carte in librarii. Cand am sa o vad din nou in librarii, promit sa sterg totul de pe acest blog.



"După aprecierea mai tuturor specialiştilor occidentali, în toamna 1944 P.C.R. număra circa 1.000 de membri... David Floyd, pe care l-am mai citat, scrie: „Este o certitudine că în România anului 1944 nu existau mai mult de 1.000 sau 2.000 de comunişti înregimentaţi". Iată şi o versiune anecdotică a acestei situaţii de fapt: după 23 august 1944, o delegaţie românească a sosit la Moscova pentru a semna acordul de armistiţiu. Reprezentanţii Partidului Comunist din componenţa ei au fost primiţi de Stalin într-o audienţă particulară. La un moment dat, se spune, gazda s-a interesat de numărul comuniştilor români. S-a făcut tăcere.
- 50.000? a întrebat Stailin.
Românii au lăsat capul în jos.
- 10.000? Nici un răspuns.
- Atunci 5.000! a izbucnit, iritat, dictatorul.
Cum nici de astă dată nimeni nu îndrăznea să spună ceva, Stalin a tranşat scurt:
- Nu face nimic, schimbăm noi lucrurile!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu