16 ianuarie 2011

Munca voluntara pentru propasirea culturii romanesti

copy/paste unui e-mail pe care l-am trimis unei echipe de voluntari (in care activez).
"Problema" e impartirea (in engleza "to share") unor carti pe care le-am avut si le-am citit noi, astia nascuti mai inainte de revolutie.
Daca vreunul are timp si este dispus sa ajute, ar fi super!
--------------------------------------------
Salut si La multi ani pe 2011!

Nu am mai dat un semn in ultimul timp, dar asta nu inseamna ca stau degeaba. :-)
Pe langa faptul ca a fost mult munca la serviciu, au fost sarbatori si... de sarbatori e ca de sarbatori, DAR "munca voluntara pentru propasiea culturii romanesti" a continuat. :-)
In plus, incerc sa pun pe picioare un sistem observat de mine cand am lucrat pentru diferite ziare, astfel incat totul sa fie simplu pentru cei ce vor sa ajute.

Sa incepem cu inceputul:
Pe langa seria "Alunel" (de Petru Demetru Popescu) si seria "Dutu si Lucu" (de Eduard Jurist), am terminat de scanat si facut OCR pe o noua carte: "Temerarii la curtea lui Vlad Tepes", de Romulus Lal. Am reusit sa sap in biblioteci si am gasit volumul editat inaite de revolutie, care e mai complet si contine si ilustratii (volumul a venit de la biblioteca judeteana din Ploiesti),
Scanarea am facut-o cu ajutorul firmei AdVenture (une lucrez) si carea ii multumesc si pe aceasta cale pentru timpul acordat. :-)


Mai am pe lista de anul asta cartea "Mari batalii din istoria lumii" de Manole Neagoie (pe care o am) si caut disperat "Pagini legendare din istoria poporului roman" de acelasi autor (am atasat o poza, poate recunoaste cineva cartea).
OCR-ul a fost facut cu ABBY10, Ed mi-a dovedit ca citeste muuuult mai bine un scan decat cu ce lucram eu inainte (Tx!).

Modul de lucru pentru cei ce vor sa ajute va fi putin schimbat, mai liber, fara a mai presa pe nimeni (daca s-a simtit vreunul presat pana acum).
Am urcat pe un FTP fisierele scan si fisiere .doc (am "spart" textele in mai multe fisiere).
Cum va fi modul de lucru: Sa presupunem ca azi vreti sa corectati un calup de pagini.
Va logati pe FTP (exista soft free de acces FTP, se numeste FileZilla) si luati fisierul dorit: de exemplu Temerarii-grup1.doc.
Ati luat fisierul de pe FTP, acum e pe calculatorul dvs., si pentru a marca ca acest fisier este IN LUCRU, de pe FTP il veti muta imediat in folderul "IN LUCRU" care e creat deja acolo (drag&drop merge).
Deci, daca eu vin peste o ora sa iau un fisier din aceeasi carte, in lista curenta nu voi mai gasi Temerarii-grup1.doc, el fiind in folderul "IN LUCRU".
Dupa corectura lui, il vei urca inapoi pe FTP in folderul "Corectura 1" (eventual adaugati un "corectat1" in nume).

Ce se va intampla in final:
* in folderul principal nu vor mai exista fisiere, in folderul "IN LUCRU" vor fi fisierele inainte de corectura si in folderul "Corectura 1" vor fi toate fisierele, dar corectate.
La fel se poate incepe corectura 2, folderul fiind deja facut in "Corectura 1".
Am facut la fel pentru toate cartile care exista acum pe FTP (6 volume pana acum), am pus si fisierele PDF aferente = puteti beneficia de care chiar daca nu ati facut nici o corectura si nici nu intentionati sa faceti. :-)
Ce s-a corectat pana acum (multumesc Ed, multumesc Claudiu) este deja in "Corectura 1" si nu mai apare in folderul principal. Se poate incepe Corectura 2 cu ele, daca vrea cineva.

Datele pentru FTP: (trimiteti un e-mail la cristi.ciureanu@yahoo.com)

Inca odata un an nou plin de impliniri!
Cu prietenie,
Cristi Ciureanu

P.S.: Din proprie experinta va spun ca, daca ati lucrat pentru corectura 1 pe un text (calup de pagini), el nu trebuie luat tot de voi pentru corectura 2. E plictisitor si greselile scapa repede.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu