28 septembrie 2010

Fotografii de altadata


Daca va uitati la verso-ul fotografiei (e imediat mai jos), fotografia a fost facut in 1939.
Pionierii (LE: de fapt se numeau strajeri) existau si pe vremea regelui. Sunt surprins cat de bine seamana cu pionierii pe care i-am prins eu.
Pioneri, strajeri, Hitler Jugend - cam toate aceste "forme de inrolare"aveau acelasi scop.
Oare ce "grad" avea copilul? :-)
Si... observati modul de prindere a centurii? E IDENTIC cu modul de prindere a centurilor pionieresti comuniste!






3 comentarii:

  1. Nu erau pionieri...erau strajeri. E bine să ştim ce scriem. A se vedea http://enciclopediaromaniei.ro/wiki/Straja_%C5%A2%C4%83rii

    RăspundețiȘtergere
  2. Am uitat sa pun ghilimelele de rigoare la "pionieri". :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumoase poze.Am vazut si eu o catarama de strajeri.Era din alama rosiatica.Cu un crin configurat estetic. Dar nu era nimic rau in asta, nici in ce am trait noi,cu pionierii.omul este un spirit gregar.Marii "papusari" stiu asta si lucreaza in consecinta.

    RăspundețiȘtergere